Спілкування з однолітками, чому воно таке важливе для дітей

Перші стосунки з однолітками стануть фундаментом, на якому будується майбутня особистість і садочок відіграє важливу роль в цьому. Саме цей досвід зазвичай визначає ставлення людини до себе, до інших, до світу в цілому. У дошкільному віці формується основа цілісної особистості та пізнання й оцінка самого себе через посередництво інших людей.

Діти сваряться та миряться, жартують та ображають, лякають та жаліють, ревнують та люблять, все це дає найрізноманітніші враження та емоції. Спілкування дошкільників з однолітками багато в чому відрізняється від спілкування з дорослими. Воно емоційно яскравіше, розкутіше, сповнене фантазії, навіть багатше лексично, супроводжується різними інтонаціями, вигуками, кривляннями, сміхом тощо. У таких контактах відсутні суворі норми і правила, способи поведінки, яких вони змушені дотримуватися під час спілкування з дорослими.Дорослим це все здається лише іграми, проте для малюків це справжні переживання, адже їх стосунки такі напружені. Батьки можуть навіть не підозрювати, як багато зараз відчуває дитина.

Не можна з дитинства дитину привчати негативно ставитися до оточуючих. Найважливіше завдання батьків та вихователів – завчасно виявити проблему спілкування малюка та допомогти їх подолати.

Малюки-дошкільнята

Спілкування дошкільників з однолітками цілком відрізняється від спілкування з дорослими. Воно емоційне, яскраве, сповнене фантазіями, насичене лексично та супроводжується різними інтонаціями, кривляннями, сміхом тощо. У спілкуванні малюків відсутні суворі норми і правила поведінки, яких вони мусять дотримуватися під час спілкування з дорослими. Саме емоційність і розкутість відрізняє  їх від дорослих дорослих.

Така свобода дозволяє проявити ініціативу і оригінальність, власну особистість. А це, в свою чергу, розвиває впевненість в собі та позитивні емоції. А коли діти починають наслідувати та підтримувати один одного, у них виникає відчуття своєї спорідненості з іншими. І найважливіше, велике  значення у виникненні й розвитку у дітей спілкування має вплив дорослого, випереджуюча ініціатива. Без постійної підтримки дорослого розвиток спілкування малюка уповільнюється, що призводить до різноманітних психологічних порушень і труднощів.

Старші дошкільнята і молодші школярі

У цьому віці дитина вперше усвідомлює розбіжність між тим, яке положення займає серед інших, і тим, які її реальні можливості і бажання. З’являється прагнення зайняти нове «доросле» становище в житті і робити щось нове, важливе для себе та оточуючих. Саме в цей час різко зникає любов до старих розваг та дозвілля.

Значущі люди тепер – це не тільки батьки, а й інші діти. І поступово  спілкування з ними є важливим. Встановлюються перші складні та часом драматичні схеми стосунків у колективі, з’являються улюбленці та вигнанці.  У цей період усе помітнішими стають схильність до конкуренції, непримиренність до висловлювань, оцінок, а також формується повноцінне спілкування, діти можуть просто довго розмовляти, а не тільки гратись.

Також з’являється вміння помічати в однолітках не тільки іграшки та успіхи чи невдачі, але і їх бажання, вподобання, настрої. Діти цього віку вже не тільки розповідають про себе, а й звертаються з питаннями до інших. Розвивається вміння емоційно долучатися до проблем та радощів інших людей.

Безкоштовне

пробне заняття

Безкоштовне

пробне заняття

Замовити дзвінок